REKRUTTERING

HR SERVICES

REKRUTTERING

REKRUTTERING

 

En rekrutteringsproces skal være professionel og effektiv og den skal sikre det rigtige match mellem jobbet, kandidaten og virksomhed.

 

Vores tilgang til hver enkelt rekrutteringsopgave er fleksibel og individuel, afhængig af hvilken stilling der skal besættes. En rekrutteringsproces hos FIQTIV tager afsæt i følgende faser

:

  • Udarbejdelse af stillings-, virksomheds- (afdelings-), og personprofil
  • Udvælgelse af annonceringsmedier – mediestrategi
  • Udfærdigelse af annoncetekst
  • Modtagelse og registrering af ansøgninger samt korrespondance med ansøgerne
  • Udvælgelse af kandidater til samtale
  • Afholdelse af samtaler
  • Testning af kandidater med færdighedstest og personprofil (erhvervspsykologiske analyser)
  • Referencetagning på kandidater
  • Kontraktforhandling med den nye medarbejder
  • Udfærdigelse af kontakt
  • Afslag til øvrige kandidater
  • Opfølgningssamtale med virksomhed og kandidat efter 2 måneder

 

FIQTIV bidrager i hele denne proces, hvor en del af punkterne naturligvis udføres i samarbejde med virksomheden.

 

Vores HR Partnere er alle certificeret i forskellige værktøjer, blandt andet DiSC, Garuda og People Test Systems.

 

Vores erfaring fortæller os, at ved brug af struktureret interview, personlighedstest, færdighedstest samt referencetagning kan en virksomhed ved en rekruttering opnå en træfsikkerhed på op mod 80%, dvs. der er 80% sandsynlighed for, at man får den kandidat man regner med at få.

 

Ifølge Dansk Psykologisk Forlag er træfsikkerheden omkring 10% ved kun at benytte ustruktureret interview/mavefornemmelse i rekrutteringsprocessen.

 

Kontakt FIQTIV på telefon 20 85 75 85 og hør om vores mange muligheder for at styrke din virksomheds daglige HR indsats.

FIQTIV ApS

MARIEGADE 8A

6400 SØNDERBORG

 

CVR 36736488

t 20 85 75 85

m hello@fiqtiv.dk

w www.fiqtiv.dk

 

© FIQTIV ApS 2014-2017

FIQTIV STILLER SKARPT

 

Vi styrker indsigt, udsigt, kompetencer og netværk – tilsætter kompetencer og bringer virksomheder og medarbejdere godt videre